voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Kippenhok wordt gemaakt!

Het voetbalboek dat ik vandaag heb afgemaakt heb ik in de ochtend gebracht naar de leider van de school. Hij gaat het aan de docenten geven die aankomend jaar voetbaltraining gaan geven. In het boek staan oefeningen uitgelegd. Ook heb ik een filmpje gemaakt van elke opdracht, zodat het wat makkelijker te begrijpen is. Ook heb ik wat basis tactieken in het boek gezet. Momenteel is de training het eerste deel van de training uitleg en daarna een partijtje, dus er is nog wat te verbeteren. In de middag heb ik weer voetbaltraining gegeven. Deze keer op het veld van Awaka en niet op het openbare veld, omdat daar een wedstrijd werd gespeeld. Het veld op Awaka is een stuk kleiner, dus het was een uitdaging om met 20 jongens een training te houden, terwijl ook de meiden aan het trainen waren. De plannen om een kippenhok te maken in de stal van de varkens werd ook gelijk gerealiseerd. Vandaag werden de eerste spullen al gebracht vanuit het dorp. Morgenochtend gaan ze beginnen om te renoveren en dan halen we waarschijnlijk maandag de kippen.

Zaterdag waren een paar jongens begonnen met het werk. Een paar muurtjes werden weggehaald, gaas werd opgezet en er werd een deur gemaakt. In de ochtend bezochten we de stal toen ze al bezig waren. Terwijl ze aan het werk waren was er op de school ook een oudersbijeenkomst. Voordat de school begint moesten er nog wat dingen duidelijk gemaakt worden, maar werden ook de leraren voorgesteld en was er een optreden door meiden van Awaka. Zij hadden een traditionele dans voorbereidt van zowel buganda(volk rond kampala) als busuga(volk waar we nu zijn). Ik had nog niet een traditionele dans gezien, dus het was heel erg bijzonder om te zien. Na de bijeenkomst hebben we nog een kleine training gedaan. Eerst een paar oefeningen en daarna tegen butende fc een korte oefenwedstrijd. Morgen, op zondag, hebben we namelijk weer een wedstrijd, dus we moeten onze energie sparen voor morgen. Na de wedstrijd ben ik nog langs het kippenhok gegaan, want dat was zo goed als af. Inmiddels was de zon ook al bijna onder, dus was het tijd om te eten, te bidden met iedereen en daarna heerlijk te gaan slapen.

Wilco en Nathalie (Awaka Oeganda)

Tjonge wat een werk verzet jij Simon, en wat een energie!!!!
Geweldig om je te volgen vanuit Nederland. We zijn enorm dankbaar voor de trainingen die je geeft en het boek wat je gemaakt hebt. Maar dan daarnaast nog het realiseren van het kippenhok. Enorm dankbaar en wat een zegen geef jij mee.

Rianne

Helemaal met Wilco en Nathalie eens. Een echte ondernemer!