voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Een zondag op Awaka

Zondag begonnen we de dag met een kerkdienst. Oorspronkelijk om 9 uur, maar uiteindelijk om half 10. De dienst werd gehouden in de tent die voor het huis staat en werd door de kinderen en tieners zelf gehouden. Voor de dienst hadden ze de tent aangekleed met slingers, dus het zag er erg feestelijk uit. De dienst was dat ook. Eerst werd er gezongen en gedanst en daarna kwam de dominee preken. Aan het einde van de dienst traden zelfs nog twee jongens op met hun zelf geschreven nummer. Dat klonk ook nog eens heel erg goed! Na de lunch hadden we de wedstrijd met Awaka Giants Fc tegen Butende FC. Zelf speelde ik ook mee. Heel erg leuk om mee te spelen, het was alleen zo heet dat ik na een paar sprintjes al kapot was. We werden door alle jongen kinderen en meiden ook erg hard aangemoedigd! De wedstrijd hebben we met 1-0 verloren, maar we speelden wel goed. Volgende week zondag spelen we weer een wedstrijd tegen datzelfde team, dus dan kunnen we revanche nemen. Na ons te hebben opgefrist hebben we weer heerlijk gegeten. Daarna gingen de kinderen een bijbelquiz doen. Doordeweeks lezen de kinderen een paar hoofdstukken, deze keer waren het hoofdstukken van 1 Koningen en Samuel. Op zondag gaat de quiz dan over de teksten. De groep die aan het eind van de vakantie de meeste punten heeft krijgt een kip, dus het werd erg serieus genomen. Er waren twee presentatoren en een secretaresse. Aan het einde van de quiz moesten de groepen zelfs ondertekenen dat er niet vals gespeeld is. Heel hilarisch!

HJ

Leuk idee voor Discover/Express: een kip winnen.

Simon Van Dooren

Ja hahahahah