voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Knock-out wedstrijden

Vandaag was de knock-out fase. Twee van de drie teams zijn daarvoor gekwalificeerd. De eerste wedstrijd was die van de onder 11 het team die ik coach. We kregen al snel een tegendoelpunt, maar binnen een paar seconden lag de bal ook aan de andere kant in de goal. De tweede goal scoorden we even later ook, waardoor we de achtste finale hadden gewonnen. Gelijk daarna speelden de onder 13. Zij waren net zoals de onder 11 ook nog steeds ongeslagen. Deze wedstrijd ging ook goed totdat ze door een trap vanaf hun eigen achterlijn gelijk kwamen te staan. Dat betekent nu dus penalties. De penaltyserie hebben we met 5-4 gewonnen, waardoor we ook met de onder 13 door waren naar de volgende ronde. Na de lunch hadden we nog één wedstrijd, namelijk met de onder 11. Dit was de kwart finale, dus de tegenstander was een stuk beter dan waar we voorheen tegen hadden gespeeld. De hele wedstrijd hebben we hun ook tegengehouden. Zij hadden wel al de 1-0 gescoord, dus wij moesten ook scoren. Uiteindelijk viel de goal door een klutsbal uit de corner, dus gingen we penalties schieten. Inmiddels waren er ook een paar honderd mensen komen kijken, dus de druk was hoog. Het grappige is dat hier iedereeen een aparte aanloop heeft. Zo liep bij ons een speler na het fluitsignaal om de penalty te nemen eerst naar de middenlijn om daarna met wat hupjes de penalty erin te schieten. Onze keeper hield de derde penalty tegen, dus als wij de derde penalty zouden scoren waren we door naar de halve finale. Terwijl iedereen al klaar stond om op de penaltynemer af te lopen moest hij hem er nog wel inschieten. En dat deed hij! We zijn nu dus door naar de halve finale. Dat betekent nog twee wedstrijden winnen en dan zijn we eerste geworden van zo'n 50 teams. Ook is er al een team van ons uitgeschakeld, dus zij hadden vandaag niet gevoetbald. Ik had daarom met een coach afgesproken om een oefenwedstrijd te spelen. Dat ging een beetje stroef, omdat er ook andere teams dat plannen hadden en veel velden al bezet waren. Uiteindelijk hebben we wel de wedstrijd nog gespeeld, die ik heb gefloten. Gelijk na de wedstrijd moesten we alleen terug naar het lokaal. Het toernooi voor de meisjes begon namelijk vandaag en zij gingen in ons lokaal slapen. Wij werden naar een apart huisje verplaatst. Het was nog een hele operatie om alle spullen mee te krijgen. Ook omdat we door hoog gras moesten lopen naar het huisje en daar snachts nog wel eens slangen liggen. Het huisje was een stuk kleiner dan het lokaal, maar wel sliepen we nu zonder een ander team. In de avond hebben we nog met alle spelers de wedstrijden teruggekeken.