voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Dag 3 van kamp

Vannacht heb ik heerlijk geslapen, ook waren de spelers later wakker, dus dat helpt. Het ontbijt was hetzelfde en dat zal ook zo blijven, maar gelukkig vult het wel lekker. Vandaag hadden de drie teams weer ieder 1 wedstrijd. Ik coach het jongste team, de onder 11. Voordat wij speelden gingen we nog de onder 13 kijken. Zij speelden in een groot modderbad, dus het leek niet erg op voetbal. Daarentegen speelde ajax wel op het veld tegenover. Ja, je leest het goed ajax. Na gesproken te hebben met de coach werd het me duidelijk. Ze zijn deze zomer een overeenkomst aangegaan met Ajax, waarbij ajax en met van alles en nog wat financiert.Het was heel erg grappig om al die kinderen dan in een ajax tenuetje te zien. Ze zijn niet de enige met een Nederlands shirt, op een of andere manier hebben heel veel teams Nederlandse shirts. Zoals Zeewolde, Zutphen, Winterswijk en Langeberg. Na het kijken van de wedstrijd hadden we onze eigen wedstrijd. Aangezien we de vorige wedstrijd gelijk hadden gespeeld moesten we deze wel winnen om in de race te blijven voor de knock-out fase. Net zoals de vorige wedstrijd hadden we weer heel veel kansen, maar konden we ze maar niet benutten. Gelukkig maakte we in de laatste paar minuten een prachtige goal waardoor we met 1-0 wonnen. Alle wedstrijden hadden we voor de lunch al gespeeld, dus hadden we de rest van de middag veel vrije tijd. Ik wou nog een wedstrijd spelen op een groot veld met alle spelers bij elkaar maar aangezien de spelers overal en nergens waren op een aardig groot terrein konden we de wedstrijd niet optijd beginnen. De rest van de dag hebben we dus vooral veel gevoetbald en voetbal gekeken. Na het avondeten gingen we ons weer opschonen op de oegandese manier. Namelijk gewoon door water over je heen te gooien. Ook hadden we met de "leiding"(3 jongens van mijn leeftijd en Raymond) die meegaat een meeting over of het goed gaat en wat we kunnen verbeteren. We kwamen eropuit dat het toch wel handig is om naast het voetbal een extra programma hebben, aangezien we tot nu toe veel vrije tijd hadden. Het plan is daarom om morgen na de wedstrijden met alle spelers de helling te beklimmen. Daarnaast leek het ons ook handig om wat feedback te krijgen van de spelers. Ze moesten dus allemaal opschrijven wat ze leuk vonden op kamp en wat ze niet leuk vonden. Tegen mijn verwachtingen in namen ze het allemaal heel serieus en kwamen ze met heel veel punten. Over het algemeen waren de dingen die leuk zijn dat ze kunnen voetballen, met hun vrienden zijn en ze drinkwater krijgen. De minder leuke dingen waren dat het eten eenzijdig is(ben ik mee eens) en de toiletten vies zijn. Er waren ook nog een hoop andere dingen, maar dan gaan we morgen kijken wat we er mee kunnen doen. Het einde van de dag werd afgesloten met een dansbattle. Heel hilarisch om te zien!