voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Buiten werk om

Naast het werken aan het project heb ik deze week ook nog een hoop andere dingen gedaan. Om te beginnen op woensdag. De familie van een van de vrijwilligers, Martine, kwam deze week langs. Op het project hadden ze voor deze gelegenheid een ceremonie voorbereid voor Martine en haar zus. Zij zijn namelijk een tweeling en dat is in Oeganda heel erg bijzonder. Meestal wordt dezelfde dag van de geboorte vaak nog een ceremonie gedaan. Het was erg leuk om mee te maken, maar ook wel apart. Het duurde in totaal een half uur, waarin we onder andere een soort cultutele dans moesten doen. Leuk voor een keer, maar hoeft niet vaker.

Vrijdag ging ik na het werk bij Sokolo met drie andere vrijwilligers naar Hillsong. Heel erg vet! Ik weet er niet heel veel vanaf, maar volgens mij is Hillsong een christelijke organisatie met kerken en bands over de hele wereld. In Kampala kwam deze keer Hillsong London Worship. Iets heel typisch Oegandees: Wij hadden al een beetje verwacht dat het niet om het aangegeven 5 uur zou beginnen, dus waren we, ook mede door het verkeer, om half zes bij het concert. Er waren alleen nog helemaal niet veel mensen en degene die er waren stonden nog te wachten bij de ingang. Na ongeveer een half uurtje te hebben gewacht kregen we pas door waarom iedereen moest wachten. De stekker zat namelijk niet in het detectiepoortje, dus nadat ze een stekker hadden gevonden konden we naar binnen. Voordat Hillsong optrad kwamen eerst nog een paar Oegandese artiesten, waar wij niet heel veel van verstonden. Om 9 uur dan toch hillsong, wat echt geweldig was!

Op zaterdag dachten we even wat rustiger aan te doen. De meiden hadden bedacht om naar een kerstmarkt te gaan, alleen vonden ik en twee andere jongens het al vrij snel wel goed geweest. Wij zijn toen naar een resort gegaan, wat een hele goeie zet bleek. Voor een tientje kon je namelijk naar het zwembad, de gym, sauna en stoomcabine. Erg lekker!