voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Independence day

Vandaag was het Independence day. Het is 61 jaar geleden dat Oeganda onafhankelijk is geworden. In de kerkdienst van gister werd daarom al het volkslied gezongen. Dat betekent ook dat de meeste mensen vrij zijn vandaag. Ik had vanmorgen dan ook met iemand van Edgars Youth program afgesproken om te praten over wat ik naast het voetbaltraining geven kan doen. Toen ik daar aankwam was er alleen niemand en moest ik wat improviseren om te doen. Eerst ben ik naar een grote kerk gegaan, waar ik muziek vandaan hoorde. Daar had de boys brigade een bijeenkomst. De boys brigade is een oorspronkelijk christelijk militaire organisatie die veel activiteiten organiseert vertelde een jongen die me mee naar binnen bracht. Daarna ben ik naar een bekende taxiparkeerplaats gegaan, waar enorm veel taxi’s geparkeerd staan en naar het independence monument. Ik verbaasde me alleen dat er haast niemand stonden. Er stonden wel twee jongens die graag een paar foto’s en filmpjes met me wouden maken, wat heel erg grappig was. Om één uur had ik een afspraak met Raymond van de Sokolo academie. Hij vertelde me wat er allemaal op de planning stond voor de komende maanden en wat ik kon organiseren. Het verraste me echt hoeveel hij allemaal in zijn eentje doet. Zo hebben ze twee eigen competities voor de oudere jongens en de kinderen, is er een meidencompetitie, komt er een kamp en gaat hij zelfs computerles geven. Daarna heb ik voor het eerst de onder 12 getraind. De leeftijd die ik ook langere tijd heb getraind en dat ging ook erg goed. Halverwege begon het wel heel hard te regenen, waardoor we allemaal erg snel naar het clubhuis renden om daar te schuilen. Dat was echt een hele ervaring! We hebben daar een half uur gezeten en ondertussen heb ik veel vragen beantwoord en hun Nederlands geleerd. Toen het was gestopt met regenen gingen we nog het partijtje doen, waar je echt zag dat ze allemaal heel goed kunnen voetballen(zeker op zo’n veld).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!