voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Dag 2 en 3 als Voetbaltrainer

Vandaag ben ik voor het eerst naar een training geweest van Edgars Youth Program na het gesprek van gister met de trainers. De training was op een internationale school in het centrum van Kampala. Een uur voor de training begonnen we met opzetten van alle goaltjes, wat toch nog wel een hele onderneming was. Ondertussen waren er al zo 20 kinderen naar me toe gekomen. De ene wilde gewoon hallo zeggen, maar sommigen kwamen ook met vragen zoals: Waar kom je vandaan? Kan jij me training geven? Voor welke club ben je? Of zelfs ben je het broertje van Zinchenko(voetballer)? Het eerste uur gaf ik training aan jongetjes van zo’n 6 jaar en daarna jongens van rond de 13 jaar. Bij de eerste groep gingen al erg snel naar het partijtje toe, omdat de kinderen alle kanten op renden. Tijdens het partijtje ging het er erg fanatiek aan toe, zo lag er om de paar minuten wel een huilend kind op de grond. Uiteindelijk was het toch een erg geslaagde eerste training. Daarna ben ik gelijk naar het andere project gegaan. Het had alleen net geregend, waardoor het één grote modderpoel was geworden. Buiten de valpartijen verliep die training ook erg goed. De boda boda die me naar een café zou brengen om Ajax te kijken had op de terugweg een iets andere route in gedachten. Zo zijn we door alleen maar sloppenwijken gereden waar wegen er niet waren en we de plassen moesten ontwijken. Toch ben ik er ook toen weer veilig uitgekomen. Over Ajax zal ik het niet hebben.

De volgende ochtend had ik met de coach van het Sokolo project afgesproken in de binnenstad. Aangezien het veld regelmatig door de regen een modderpoel wordt is het namelijk wel handig om ook extra schoenen te halen. Raymond(de coach) wou me daar graag bij helpen, omdat ik anders teveel zou betalen voor de schoenen. Na ergens een gangetje in te lopen waren er meerdere verdiepingen met hopen tweede hands schoenen. Na een uurtje zoeken hadden we goeie schoenen gevonden en konden we ze na wat onderhandelingen voor omgerekend 15 euro meenemen. Daarna ging ik naar een school om training te geven aan kinderen daar. Toevallig was het erg dichtbij het appartement, waardoor ik er lopend naartoe kon gaan. Wat wel betekent dat ik om de zoveel meter wordt aangesproken door een boda boda chauffeur. Na de eerste training ging ik weer door naar de training in de avond van Sokolo, die elke dag van 5 tot 7 trainen met de oudere jongens. Vandaag mocht ik voor het eerst de training zelf leiden. Dat ging ook gelijk erg goed, alleen is het wel wennen om training te geven in het Engels. De rest van de avond hebben we rustig aan gedaan, omdat we morgen vroeg op gaan staan om te mountainbiken aan het Victoria lake.

Reacties

Reacties

Rianne

Handig, een tweede paar schoenen in regenseizoen ?. En zo kom je nog ns ergens door gangetjes en verdiepingen, met veel schoenen. Never a dull moment in Afrika.
Leuk dat de training goed ging!

Tren

Simoneeeee,
Ik denk dat ze Zinchenko door de war halen met Gordon!?
En over dat Engels praten, dat moet helemaal goed komen natuurlijk!? Engels praten ging ons altijd al goed af.?
Succes verder kerelll!?‍♂️

Simon Van Dooren

hahahahah ja Engels altijd sterkste vak geweest

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!