voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

Op mijn voetbalprojecten

Gister ben ik voor het eerst rondgeleid op beide projecten. Om half 12 ging ik eerst met Isaac(begeleider) naar het kantoor van Edgars Youth program. Dat project geeft vooral op scholen voetballes en organiseren toernooien en wedstrijden in de weekenden. Zoals met veel projecten in Oeganda halen ze geld op door de zogeheten ‘’Rich kids`` te trainen om daarmee de armere kinderen te kunnen helpen. Door corona zijn alleen de projecten stil komen te liggen, waardoor ze daarna weer bijna van vooraf aan moesten beginnen. Dat betekent dat er nu vooral betaalde projecten worden gedaan op scholen. Na Edgars Youth Program gingen we door naar Sokolo Football Acadamy. Dit project wordt door één man geleid en is dus een stuk kleiner. Daarbij zit het project ook wat anders in elkaar. Het voetbalveld ligt namelijk midden in een sloppenwijk. Het doel van de coach is dan ook vooral om de spelers, die voor het grootste gedeelte niet naar school gaan, een scholarship te laten krijgen. Op deze manier kunnen ze zonder kosten naar school toe en blijven ze ver weg van de criminaliteit. Toen ik aankwam werd ik ook gelijk erg goed ontvangen, zo rende er gelijk een groep kinderen achter me aan die ‘’Mzungu`` riepen. Dit betekent: ‘’Wit persoon``. Het is een woord dat eigenlijk door iedereen wordt gebruikt, waardoor ik het ook de hele dag door hoor. Opzich is het wel erg leuk, omdat iedereen altijd erg geïnteresseerd is en vraagt hoe het gaat. De coach was enorm blij dat ik hier mee kwam doen, omdat hij met heel veel nieuwe dingen bezig is. Voordat we konden trainen moesten we alleen nog wel de grond gelijk maken met houweel. Tijdens een wedstrijd was het namelijk enorm hard gaan regenen, waardoor het zandveld modder was geworden. De voetstappen in de modder waren hard geworden, waardoor er nu enorme kuilen in zaten. Nadat we daar klaar mee waren zijn we begonnen met de eerste training. Ik heb ook gelijk voor een groot deel van de training meegespeeld. Het niveau was nog best wel aardig, wat het erg leuk maakte om mee te spelen. In de avond hebben we ook nog met drie huisgenoten, waaronder een groot Feyenoord fan, de wedstrijd Atletico Madrid tegen Feyenoord gekeken.

Reacties

Reacties

Rianne

Leuk! Ook dat je zelf kom meevoetballen ?

Ingela

Heel erg leuk om je berichten te lezen, Simon!
Ook wel herkenbaar.
"Mzungu" riepen ze in Kenya ook. Mijn broertje heeft weleens teruggeroepen: Mwafrika!

Tren

Eyy Simone,
Wat een eer was het om met jou training te mogen geven op CJVV, de nieuwe Pep Guardiola noemde we je ook wel! Die talentjes gaan veel leren van jou jonguh!?
Ps. Atletico - Feyenoord 3-2?
Groetjessss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!