voetbaltrainerinoeganda.reismee.nl

De eerste meters in Oeganda!

De reis is begonnen!
Gisterochtend om half 4 ging de wekker. Na de laatste spulletjes ingepakt te hebben reden we om half 5 weg naar Brussel toe. Aangezien ik pas sinds woensdag mijn rijbewijs heb wou ik graag nog even rijden, omdat het in Oeganda toch iets lastiger wordt. Bij het afgeven van mijn bagage bleek mijn handbagage toch nog iets te zwaar, waardoor we nog een zware speaker moesten overbrengen naar mijn backpack toe. Uiteindelijk ga ik met zo’n 35 kilo op reis. Bij de security werden ook nog zowel mijn koffer als mijn tas gecontroleerd, maar uiteindelijk ging ook dit helemaal goed. Om half 11 vloog ik weg, op naar Bujumbura, de hoofdstad van Burundi. Vanuit daar ging ik naar Entebbe, een stad dichtbij de hoofdstad Kampala. Bij aankomst in Entebbe zou er een chauffeur op mijn wachten met een bordje. Ondanks dat er zo’n 50 mensen met een bordje stonden, stond mijn naam er niet tussen. Dus na lang zoeken heb ik aan een taxichauffeur gevraagd of ik met zijn telefoon het hostel kon bellen. En dat mocht! Uiteindelijk heb ik niet helemaal meegekregen wat er mis was gegaan, maar kwam er na een kwartiertje alsnog iemand die me naar het hostel bracht. Na een heerlijke nacht en ontbijt werd ik om 9 uur opgehaald door een chauffeur van Doingoood. Vanuit Entebbe werd ik naar mijn appartement in Kampala gebracht. En toen zag ik voor het eerst Oeganda in daglicht. Ik had wel verwacht dat het totaal anders zou zijn, maar niet zo. Zo liepen en fietsten en mensen langs de snelweg, was er een brommer die een grafkist achterop nam en waren er eindeloos veel winkeltjes in krotten. Ook valt me op dat je met de mensen hier erg makkelijk kan lachen en dat het makkelijk is om een gesprekje te beginnen. En nu sta ik nog even te wachten tot mijn begeleider komt om een simkaart te kopen en geld uit de muur te halen. Een erg leuk begin!

Reacties

Reacties

Esther en Lieke Hummelen

Hee Simon,
Leuk om je eerste verhaal te lezen. Het is een cultuurshock waar je in zit. Allemaal nieuwe indrukken, maar het lijkt goed begonnen te zijn! Veel plezier met de eerste week en we kijken uit naar een nieuw verhaal!

Rianne

Ja, die openheid en humor van Afrikanen, en elke dag weer iets geks beleven, nu weet ik het weer. Leuk stukje Simon!

Marrie

Leuk een bericht van je te ontvangen
Op naar de dag van morgen met vast weer veel nieuwe verrassingen en ervaringen
Slaap lekker straks

Hannah

Wat leuk om te lezen simon!! Ben heel benieuwd naar al je avonturen!

Julian

Super leuk zo'n eerste ervaring man!! En die man met die grafkist is wel vaag hahahaha

Tren

Beste Simone,
Jij hebt vast goed opgelet tijdens de lessen Nederlands, wat een prachtig stuk heb je weer geschreven kerel!? Kan niet wachten op je verdere avonturen!!?
Groetjessss

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!